OpenMind543

Britt Vande Mergel » Relaxerende meditaties

Even proeven? Zet jezelf makkelijk of leg jezelf makkelijk en lees deze meditatie.

Laat deze meditatie jou uitnodigen om jezelf en de dingen rondom jou waar te nemen, te observeren en te laten zijn.

Alles is ok zoals het is. En vooral geniet van wat er ook is.

META meditatie

Breng je aandacht naar binnen, sluit je ogen of richt ze op 1 punt. Nodig je aandacht uit naar jezelf en observeer jezelf. Observeer waar je aandacht is, in het verleden, wat er allemaal gebeurd is, of in de toekomst, wat je allemaal wil doen of bereiken.. Word bewust hiervan en laat zijn. Het is ok zoals het is.

Word je bewust van wat er is op dit moment: geluiden, aanvoelen van deze ruimte, geuren,… Laat zijn wat is. Stoor je je aan iets, laat dit storen ok zijn. Merk je iets op, word je hiervan bewust. Word je bewust van je dichtere omgeving, contact met je kledij en je huid. Word meer bewust en laat het zijn. Het is niet goed, het is niet slecht, het is.

Sta stil bij je gedachten: rustig, onrustig, chaos of orde, veel of weinig gedachten. je hoeft er niets aan te veranderen, gewoon bewust worden en laten zijn.

Ga met je aandacht naar je voelen: rustig of onrustig, blij, boos, in harmonie, in chaos,… Bewustworden en laten zijn.

Richt je aandacht naar je lichaam: waar raakt je lichaam de stoel, de grond? Merk op wat je opvalt aan je lichaam. Is er pijn, spanning, waar stroomt het en waar zit het eerder vast? Overloop je lichaam. Wat valt je op? Was dit er reeds? Reeds lang? Pas nu? Nodig jezelf uit om dit te laten zijn, kleef er geen etiket op van goed of slecht, heb geen verwachtingen, laat gewoon zijn wat is.

Nodig je aandacht uit naar je adem. Hoe is je adem nu, eerst zonder er iets aan te veranderen. Hoe beweegt je lichaam met je adem? Ervaar hoe het is om voller te ademen. Vol in en uit. Eens zuchten. Alles is ok zoals het is.

UA-38038470-2